dinsdag 20 mei 2014

Sew Naaiz

Ik ben van Kontich. 't Is te zeggen, ik ben oorspronkelijk van 't stad. Maar toen ik 10 werd, verhuisden we naar Kontich omdat mijn ouders daar gebouwd hadden. Voor mijn oudere zussen was dat het einde van de bewoonde wereld en ik bekte ze maar wat achterna, maar eigenlijk was ik al snel verknocht aan deze gemeente. En na wat omzwervingen naar buurgemeentes toen ik net alleen ging wonen en uiteindelijk samen ging wonen, zijn we toch terug naar "mijn dorp" gekomen.

Eigenlijk is er best wel een actief verenigingsleven hier, maar er was nog geen naaicafé of -clubje. Je kan snit&naad kiezen op het Sint-Jozefinstituut of je kan les volgen bij de CVO, en verder niks. Dus besloot ik om een oproep te lanceren op Facebook in wat naaigroepjes en onder vrienden.

Al gauw kreeg ik veel bijval van een vriendin hier, een collega daar, en die kenden dan wel weer iemand die ook interesse had. De gemeente wilde ons als vereniging erkennen en zo werd "Sew Naaiz" geboren.

Ondertussen tellen we 15 leden en komen we eens per maand samen in een mooie zaal in de bib aan het Sint-Jansplein.


En wat een bedrijvigheid! En wat een gekwebbel!





Er worden jurkjes genaaid, patroontjes gekozen en geknipt, raad gevraagd en gegeven...
We leren nieuwe mensen kennen, en ja, vrouwen onder elkaar... Heel gezellig!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten