donderdag 30 oktober 2014

Sunshine Blogger Award

Twee weken geleden zat er in mijn inbox een bericht dat ik een nieuwe reactie had op mijn blog post. 
Bleek dat Unique Marieke me nomineerde voor de Sunshine Blogger Award!
Nieuwsgierig naar wat het was, ging ik snel op haar blog kijken, om te ontdekken dat het een hele eer is om zo een nominatie te krijgen.
De Sunshine Blogger Award reist de blogwereld rond... Google het maar eens...

Wat moet je nu doen?



Het logo dus...

Unique Marieke, we kennen elkaar niet persoonlijk, maar ik zie je naam wel regelmatig op de courante Facebook groepjes verschijnen. Blijkt dat we ongeveer tegelijkertijd een blog gestart zijn dit jaar. Grappig! 
Heel fijn dat je aan mij gedacht hebt bij de Sunshine Blogger Award. Het doet deugd. Merci! 

Wat kan ik over mezelf vertellen?

1) Toen ik nog een klein meisje was, wilde ik schrijfster worden. Mijn grote idolen waren auteurs zoals Jo Briels en Bart Moeyaert. Ik verslond boeken, ten midden van het tumult van mijn 5 broers en zussen. Maar ook 's avonds, met een zaklamp onder mijn dekbed. De laatste keer dat ik dat gedaan heb, was nog maar een paar jaar terug, toen ik in één ruk het boek "Komt een vrouw bij de dokter" gelezen heb (en blèten, blèten...)...

2) Ik ben dan ook een avondmens, écht een avondmens. Opstaan doet pijn, elke ochtend weer, ook fysiek (dat is wel een ander verhaal), maar vooral mentaal. Het duurt ook lang voor ik op gang gekomen ben, 10u30 en ik begin aanspreekbaar te worden. Rond 16u zit ik op mijn cruise snelheid (wanneer anderen dus beginnen in te pakken om naar huis te gaan). Mijn creatieve uitspattingen gebeuren dus ook altijd in de latere avond en nacht. Ik dwing mezelf om rond middernacht ten laatste te gaan slapen, want jammer genoeg wordt onze maatschappij eerder bestuurd door ochtendmensen. Ik denk dat ik een goeie vampier zou zijn...

3) Over vampiers gesproken, ik ben echt fan van films en series met vampiers en andere fantasiewezens. De Twilight Saga, True Blood... Ik heb de boeken gelezen, de films gezien, de serie verslonden. Zou het misschien begonnen zijn met Brad Pitt in Interview with a Vampire?
Of nee, ik denk dat deze mij wel eens mag bijten...



4) Zelf bijt ik liever in een stukje chocolade. Hele donkere, vooral die van Côte d'Or. Of een Leonidas praline. Mmmm... Ik probeer mijn verslaving wel te beperken tot 1 stukje per dag (een halve reep dan).


5) Over verslavingen gesproken, ik kan precies nooit iets gematigd doen. Enkele jaren geleden begon ik met het decoreren van taarten en cupcakes en dat draaide uit in een hele weekplanning om tegen het weekend minstens 2 taarten klaar te hebben die anderen (vrienden, familie, kennissen) besteld hadden. 


En toen werd ik zwanger van mijn jongste dochter, en van de ene op de andere dag kon ik geen suikerpasta meer rieken of zien. Dat was het einde van de taartendecoratie. 

6) Kort nadat ik te horen kreeg dat ik een dochter verwachtte, ben ik dan met handwerken begonnen. Typisch, zeker?!? Haken, breien en dan naaien. 


Omdat ik zoveel schattige jurkjes en rokken zag op internet en zeker toen ik bekend geraakte met pinterest. En ook dat handwerken kan weer nooit genoeg zijn. Pinterest ook niet, trouwens... Je kan me hier volgen.

7)  En wat volgen betreft, ik check zeker 3 keer per week of ik nog nieuwe volgers heb op mijn blog, rechtstreeks, via e-mail of via bloglovin. Mijn hart maakt elke keer een sprongetje als ik er eentje bij zie tellen <3 Dankuwel, lieve volgers :)

De 15 blogs die ik zelf heel graag volg en hierbij dan ook nomineer, zijn:
  1. Compagnie M, de trouwe lezer weet dat ik al heel wat patroontjes van haar gebruikt heb;
  2. Toertjes&Pateekes, van wie ik vooral stofjes en zelf-genaaide kleertjes gekocht heb;
  3. The Minimi Project, van het nieuwe boek Minimi, van Lien van het Naaiatelier waarover ik het hier al eens had;
  4. 128, een mooie blog en een dankbare lezer;
  5. Liesellove, van die hele mooie stofjes-webshop;
  6. mAndarien, een toffe blog met heel creatieve ideetjes, en een volger van het eerste uur;
  7. Justina Maria Louisa, cool in alle opzichten;
  8. Minniemie, wat maakt deze mama mooie dingen;
  9. P'titsmonstres, en deze ook al;
  10. Lily en Woody, om van deze getalenteerde en aardige mama niet te zwijgen;
  11. Piekewieke, een hele vriendelijke dame, ook al met een mooie stofjes-(web)shop;
  12. JoChapeau, voor inspiratie naar hoedjes en petjes;
  13. While She Was Sleeping, voor de titel alleen al, maar de inhoud is ook super tof;
  14. Heidi&Finn, heb je die patronen al eens bekeken?;
  15. Petrol and Mint, naast deze dame mocht ik zitten tijdens mijn eerste workshop (de Louisa dress).
De 15 genomineerden worden kortelings op de hoogte gebracht, tenzij ze zichzelf ontdekken bij het lezen van dit bericht ;)

4 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de nominatie, een hele eer! Zal eens diep moeten nadenken over mijn antwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker verdiend! Ik heb er ook mijn tijd voor genomen, en je hoeft je niet verplicht te voelen, hoor!

      Verwijderen
  2. Leuk leuk leuk !! Heel fijn dat je wou meedoen! Zelfs niet opgelet dat je gelijktijdig was opgestart, maar een fijn weetje!

    Leuke feiten trouwens!! :D

    Veel liefs!

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen