woensdag 5 november 2014

Wild van wild!

De zoon is een grote dierenliefhebber. Hij is ook helemaal wild van roofvogels.
Dus toen er gepost werd op Facebook dat er kussenslopen met wilde dieren te vinden waren in de Zeeman en de Action, ben ik mijn voorraad ook gaan inslaan.

Het ideale patroon voor zo'n wilde trui is de Leather Sweater van La Maison Victor. Eén van de magazines waar ik écht heel veel uit maak, zowel voor de kids als voor mezelf.

Het was niet mijn eerste Leather Sweater (eigenlijk de vierde al) en het zal ook niet de laatste zijn (ik heb al stof liggen voor nog een andere versie).


Vermits een kussensloop meestal 40X40cm is, en een trui in maat 164 al wat meer stof nodig heeft, moest ik een manier bedenken om het toch netjes te laten uitkomen.
De kussensloop is ook synthetisch en niet rekbaar, dus knipte ik het afgerond aan de bovenzijde (om de vorm van de uilenkop wat te benadrukken), naaide het aan een lapje sweaterstof en naaide dat alles aan het voorpand vast (eigenlijk door alle naden aan elkaar te locken).
Het probleem van een niet rekkende hoofdopening was zo al opgelost.
Om ook het draagcomfort te blijven houden, knipte ik 2 rechte stroken uit dezelfde stof als de mouwen en schouderstukjes en zette die aan de zijnaad tussen voor- en achterpand.


Het grijs-gestreepte boordje aan de nek, de mouwen en de onderkant vond ik nog een extra accent geven.


Enthousiaster dan dit, krijg ik hem niet op de foto. Maar hij was er wel content mee op zijn eigenste manier!

Stof:
uil - kussensloop Action
grijze sweater - Soldeur webshop
mouwen, schouderstuk - Lillestoff jeans jersey
boordstof - Koekepeertje

8 opmerkingen:

  1. Heel leuk gedaan. Ik verwerk ze ook graag, maar zoals geschreven in je post is het voor 'grotere' kinderen niet altijd even makkelijk. Zoon (170) wil ze niet meer dragen en dochter (164) is ook niet de makkelijkste.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de mijne is 11,5j dus die vindt dit nog wel cool. Benieuwd hoe lang dat nog zal duren ;) Je dochter zal binnen een paar jaar wel weer achter kleedjes komen vragen!

      Verwijderen
  2. Leuk om je blog gevonden te hebben! Leuke versie. Ik heb nog een stapeltje liggen dus ik verwacht ook nog wat sloopversie te fabriceren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi! Hier meestal een geforceerde smile van de zonen... Leuke trui! Zag hem al vaker voorbij komen. Maar nog niet op een groter model. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, en sowieso zijn er weinig blogs waar je kledij voor grotere kinderen/jongens ziet passeren. Het is natuurlijk minder schattig ;)

      Verwijderen