dinsdag 15 maart 2016

Cas&Nina: Fabric Top 5 + give-away

Cas&Nina, ze doen toch vaak zulke leuke acties!

Vorig jaar deed ik mee met de "Battle of Blogs". Jammer genoeg belandde ik niet op de eerste plaats, maar het was een erg leuke ervaring.
Afgelopen maand had ik het genoegen om Deborah in levende lijve te ontmoeten, toen ze haar popup winkeltje opende op de mezanine van ons verblijf tijdens het naaiweekend.
En enkele weken geleden vroeg ze of ik wilde deelnemen aan haar nieuwste idee.

Ik zie het altijd zitten om een leuke actie te ondersteunen, dus ik stemde volmondig in.
Ik mocht haar ganse winkel uitpluizen en mijn top 5 maken van de mooiste stofjes.
Een aantal uren was ik daar zoet mee. Het is moeilijk kiezen tussen zoveel moois.

Maar met stip op 1 staat dit mooie, stevige, makkelijk te verwerken, nog makkelijker te strijken en superzachte stofje van Cotton+Steel.


Ik kreeg er 1,5m van opgestuurd en besloot eigenzinnig dat het een project voor mezelf ging zijn.
Wat 'selfish sewing' doet deugd!

Ik haalde mijn boek 'Love at first Stitch' uit de kast en tekende de Mimi blouse, eentje die al lang op het programma stond.


De kraag naaide ik uit een lichte jeans vanuit mijn stoffenvoorraad.


De knoopjes zijn van de collectie Sewbidoo van Veritas - ideaal, ze lijken precies de kleine kersjes zoals in de print.


Deze blouse is er eentje van veel volume, gerimpeld aan de voorpas, gerimpeld aan de rugpas, een dubbele plooi aan de mouwen.



Op aanraden van deze dame maakte ik de zoom 3cm langer en de mouwen 4cm breder.
Dat laatste had precies iets minder mogen zijn, maar better safe than sorry.


Algemeen valt de blouse aan de ruime kant, maar zo op een jeans vind ik dat wel tof.
De jeans is trouwens ook een absolute aanrader. Ik kocht die op Next. Ze hebben een immense collectie, van hoge taille tot super skinny. Het staat allemaal heel goed beschreven en klopt ook precies! What you see, is what you get. Vanaf nu geen ellendige lange zoektocht meer naar een mooi passende jeans.
Toch wel heel tevreden met deze nieuwe outfit in mijn kast.


Blouse: patroon: Mimi Blouse uit Love at First Stitch / stof: Cotton+Steel

Maar ik moet mijn top 5 nog verder af maken!

Nr 2: De mooie Manga Girls van Lillestoff.


Ik kocht ondertussen bij Cas&Nina een coupon van deze stof, 
voor een mooi trui voor de dochter.



Lijkt me een ideaal stofje voor een mooie Candy Dress.



Ik zou er een Lotta rokje van Emma&Mona mee maken.

Nr 5: De kleurrijke Pineapples van Michael Miller.


Hierbij denk ik aan de Pixie top uit La Maison Victor bv. 
Zo'n luchtig topje voor op een jeans short voor de warme dagen.

Zoveel mooie stofjes, zoveel leuke projecten om te maken. Moest tijd geen constante belemmering zijn, er zou nog zoveel meer vanonder de naaimachine rollen.
Voorlopig blijft het bij dromen, en af en toe eens een stofje aan de collectie toevoegen.

Maar dat is niet alles!
Ik mag van 1 van deze 5 stofjes 1 meter weggeven.
Uiteraard mag je zelf kiezen welke je het leukste vindt!
Wat moet je daarvoor doen?
Je volgt de blog, FB pagina en Instagram account van Cas&Nina.
Je volgt mijn blog (via Bloglovin of Google+) en Instagram account.
Dat doe je allemaal via deze Rafflecopter.

a Rafflecopter giveaway


Laat ook een bericht hieronder met de stof van jouw keuze.

Veel succes!

76 opmerkingen:

  1. oh waw, ik vind jou nummer één alvast ook de mooiste!
    en wat een mooi bloesje is het geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon prachtig!!!! En het staat je geweldig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aargh, ik kijk al zolang mijn ogen uit op dat stofje.
    Ik verwachtte niet anders dan een leuk kledingstuk vanonder jouw machine <3 Super gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt Marie-Paule op haar best! Wat staat je dat goed en die details... Love it!! De battle of the blogs was inderdaad een unieke ervaring. En ik ben blij dat ik je intussen beter leren kennen heb :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi bloesje! Staat je echt super! Ik ben gek op rood en blauw, dus dat is ook mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, waauw, ik sta steeds verstel van jou creaties. Stofjes die ik nooit zou uitkiezen tover jij om tot prachtstukken. Alleen de manga-stof, die zou ik wel meteen uit de voorraad pikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De ananasjes zijn geweldig. Prachtig bloesje heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De ananasjes zijn geweldig. Prachtig bloesje heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi weer die mimi-blouse! Zo leuke rode knopjes! En de stof is ook mijn favoriet uit jouw top 5.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig geheel Marie-Paule. Blouse is helemaal jouw stijl en heel mooi op een jeans. Moeilijk kiezen hoor qua stof. Maar ik ga ook voor jouw nummer 1 !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt er echt een super mooie creatie mee gemaakt!!!
    En jouw top 5 bevalt me wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie blouse! Leuke actie! En ik kan me wel vinden in uw top 5 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Uitstekende stofkeuze, toffe bloes! Die stof is ook voor mij de nummero uno.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super outfit! Je staat ook echt heel mooi met dat blauw!
    Ik ga dus ook nog even op zoek op next, altijd moeilijk om deftige jeans te vinden 😉
    Ik doe ook graag mee voor het eerste stofje...was die btw niet mee bij de pop-up, superzacht en zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh wat zou ik het stofje waarmee je deze chique blouse maakte, winnen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn nieuwe retro schoenen zouden zo passen bij jouw hemdje! Op en top Marie-Paule!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi plaatje! Ik vind het stofje van je bloesje ook top. Ik zou het zelf nooit gekozen hebben maar je bewijst dat ik ongelijk heb! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, ik geniet altijd zo van de lekker dwarse vrolijke eigen stijl. Geweldige blouse! En onmogelijk leuke stofkeuze.... Maar denk dat de Manga Girls mijn favoriet is...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo'n toffe Mimi blouse, het stofje is voor jou gemaakt! Ik doe graag mee voor de bat girls!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige combinatie van stof en model!! Weer een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige outfit!! Ik zou ook voor jouw eerste keus gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jouw nummer 1 is ook mijn nr 1! Geweldig stofje! Het is dus een gewoon of zelfs stevig katoentje? Ik vind dat een topbloes, ik wil ze ook al erg lang maken, k ga er toch eens werk van maken nu ik jouw resultaat zie! Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. weer een voltreffer, geweldige combi !!! geweldig stofje, ook mijn favorietje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooi gemaakt! Echt knap...benieuwd naar je volgende naaisels! Super-actie...enne de inky feathers van Andrea Lauren vind ik prachtig! En nu duim, duim, duim! Groetjes Tjorven

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw zeg, helemaal mijn ding! De afwerking met de knoopjes maakt het af.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super, helemaal mijn ding, die mimi! Mooie top 5 ook, de ananasjes zou mijn nr 1 zijn ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi gemaakt!!
    Voor mij springt stof nummer 5 er ook uit. De Pixie top zit al de hele tijd in mijn hoofd, maar een geschikte stof ontbreekt nog. Deze is er super geschikt voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi gemaakt!!
    Voor mij springt stof nummer 5 er ook uit. De Pixie top zit al de hele tijd in mijn hoofd, maar een geschikte stof ontbreekt nog. Deze is er super geschikt voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super knap!!

    Ik zou zo graag eens De Inky Feathers van Andrea Lauren in mijn handen krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Supermooi stofje en bloesje ! Dat heb je weer fantastisch gedaan ! En nu zien we je ook eens in een broek ;) ik zou ook voor je nummer 1 gaan, of de ananasjes van 5 !

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel mooi! Een prachtige combinatie. De blauw wit kleuren lekker fris voor de zomer de rode knoopjes maken t dan weer lekker fleurig. Echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel mooi! Een prachtige combinatie. De blauw wit kleuren lekker fris voor de zomer de rode knoopjes maken t dan weer lekker fleurig. Echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik denk dat ik ook mooi met dat bloesje zou staan. Staat op mijn to sewlijstje. Ik vind stofje nr 1 het mooiste.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh Marie-Paule, die blouse, zo mooi! Helemaal af tot in de puntjes en compleet jouw ding.
    Ik zou nu voor de Manga girls van Lillestoff gaan, ik heb ontdekt dat tricot helemaal niet vreselijk hoeft te zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. dat wordt moeilijk kiezen tussen het stofje van Cotton + steel en dat met de Bad girls.
    Jouw bloesje vind ik prachtig. Ik heb dat boek ook (ben ook zo gek van retrokledij) en twijfel al lang over het bloesje, maar je hebt me over de streep getrokken. We gaan er voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dat is een leuke blouse ! dat stofje is ook helemaal mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik vind de eerste stof super leuk, van cotton en steel. En de manga girls zijn ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik vind de eerste stof super leuk, van cotton en steel. En de manga girls zijn ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een leuk bloesje!! Helemaal mijn stijl!! Ik zou dus ook kiezen voor stofje nummer 1 en me dan voor het eerst ook eens wagen aan een bloes voor mezelf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een leuk bloesje!! Helemaal mijn stijl!! Ik zou dus ook kiezen voor stofje nummer 1 en me dan voor het eerst ook eens wagen aan een bloes voor mezelf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik zie die bat girl maskertjes wel zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Je staat er erg goed mee, met dat stofje... Mooie kleur. Ik verkies ook dat stofje. Het tweede (de mangagirls) ken ik trouwens goed ;-) (ik blogde er ooit eens over: http://naaisgerief.blogspot.be/2016/02/coup-de-foudre.html)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Je bent slanker geworden! En leuke give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. jij komt steeds creatief en vernieuwend uit de hoek: ik blijf je volgen
    ja, de stofjes zijn allemaal mooi: omdat ik moet kiezen: de ananasjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Amaai super! Nummer 3 zou ook zeker in mijn top 5 staan! Een Candy dress lijkt me inderdaad ideaal ervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat een super outfit! Je staat ook echt heel mooi met dat blauw!
    Ik ga dus ook nog even op zoek op next, altijd moeilijk om deftige jeans te vinden 😉
    Ik doe ook graag mee voor het eerste stofje...was die btw niet mee bij de pop-up, superzacht en zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Jouw favoriet is ook mijn favoriet! Een goed idee om dat patroon te gebruiken! Ik heb het hier ook nog liggen, je inspireert mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Super mooi hemdje! Ik vind het eerste ook het mooiste :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Mooi gemaakt! Ik zou het 4e stofje kiezen voor mijn metekindje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Heel mooi! Ik win graag nummer 3, omdat dit speciale meisjes-stofje met stoer kantje helemaal bij onze meid past.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Heel mooi bloesje !!
    De candy dress valt hier goed in de smaak, dus die Bat Girl maskertjes zie ik wel zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Erg mooi bloesje, staat je goed! Ik doe graag mee voor stofje nr 4

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Mooi en stoer! Ik zou voor hetzelfde stofje als het bloesje gaan. Origineel en retro. Me like.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Die Manga meisjes lachen al heel lang lief naar mij, maar mijn stapel stof mag even niet meer aangevuld worden met aankopen. Maar als ik het nu zou winnen, maak ik een uitzondering ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wat een geweldige top 5. Ik ga voor de Manga, dus nummer 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Wat een mooie stofjes in jouw top5! Ik ben het meeste fan van nummer 4

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Waw die blouse is echt top!! Mg ik op de valreep nog meedoen voor de give-away? Dan kies ik stofje nr 4!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Oooh, stofje nr 5 doet me al dromen van zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Leuk bloesje is het geworden.
    Toch is mijn nummer 1 jouw nummer 3 (en ook nummer 4)

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Oh die maskers, zo schattig...
    Groetjes All Set

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Waw! wat een mooi bloesje! ik zou het op zich nooit aanklikken, maar ik ben er zo verliefd op, dat ik nu ook voor zo een metertje zou gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wat een enig bloesje en stof. Leuke combo ook met de jeans kraag.

    BeantwoordenVerwijderen