woensdag 2 maart 2016

Sewing heaven!

Is het niet de droom van elke naaister om eens ongestoord te kunnen doorwerken, liefst zo lang mogelijk?
Niet koken, geen kinderen, geen man...

Het begon allemaal ergens in mei van 2015. Er verschenen blogberichtjes over een naaiweekend van de Gestikte Wijven en in de naaigroepjes op Facebook begon het te gonzen. Wie wil er ook eens op weekend, hoe fijn zou dat wel zijn...
Organiseren zit me in het bloed, ik doe dat werkelijk graag. Zo een naaiweekend zag ik wel zitten.
Dus opende ik een nieuwe Facebook groep en die liep op een paar uur tijd al helemaal over. Veel animo dus voor een naaiweekend.
Zoveel, dat ik met voorinschrijvingen begon, een lijst van 20 mensen die op een paar uur vol stond. Daarnaast een reservelijst...
Het Vakantiehuis De Wildeman was mijn gewenste bestemming. Ik bracht er al een aantal weekends door met het koor, en het leent zich heel goed voor een naaiweekend. Een grote polyvalente ruimte, een mooi verzorgde leefruimte en nette kamers. Pas in februari van 2016 was er een weekend vrij.

Wachten duurt lang, maar eindelijk was het zo ver!

Zet 20 vrouwen bij elkaar, en je kan allerlei kanten uit!



Gelukkig bleek dit een groep te zijn die ontzettend goed klikte, zo goed dat we ons zondag er allemaal over verbaasden hoe geweldig leuk het was met elkaar.
Er was energie, motivatie, behulpzaamheid, soms opperste concentratie en rust, soms kwetteren en lachen...

Veel rommel, dat ook wel.



Zaterdagochtend kwam Deborah van Cas&Nina met een pop-up winkeltje. 
Het huis heeft een mezzanine die zich daar uitstekend toe leent.
Stofjes, stofjes, coupons, nog stofjes... Meer heeft een sewaholic niet nodig om haar portemonnee boven te halen. Als kinderen in een snoepwinkel, zo voelden we ons!


Mijn nieuwe naaivriendinnetjes verrasten me met een bon om stofjes te kopen als dank voor de organisatie. Zo lief! Ik liet me volledig gaan!


Uiteraard werd er gewerkt, heel hard gewerkt zelfs!
We naaiden met z'n allen zo wat 80 stuks bij elkaar.


Ikzelf zette 8,5 stuks in elkaar van vrijdagavond tot zondagmiddag. Sommigen naaiden tot in de vroege uurtjes, maar om 1u 's nachts was bij mij de kaars uit.

Het eerste werkstukje was een jurk uit sweaterstof uit Ottobre 4/2013, de Circus Horse.
Het is een model met raglan mouwen, verlaagde taille en een rimpelrokje.
Momenteel nog wat te groot voor de dochter, maar tegen de zomer zal dat mooi passen.


Aan de raglanmouw naaide ik een elastische biais ter versiering.
De boord van de hals werd gemaakt van glittersweater voor wat blingbling.


Die blingbling zit trouwens ook in de stof zelf. Sommige stippen zijn goudachtig blinkend en geven de stof een mooi uitzicht, zeker als het licht er juist op valt.


Deze sweaterstof is van Lillestoff en is een paneel met een grote kat die ik hier op het voorpand zette.


De rest van mijn creaties zal ik in volgende blogposts tonen.

Verder wil ik nog al onze sponsors bedanken, die het mogelijk maakten om de naaivriendinnen met een rijkelijk gevulde goodie bag te verrassen.


Kijk zeker eens op de blog van Davina, ze heeft een heel verslag geschreven van de verschillende sponsors en cadeautjes.

In onze goodie bag zat de eerste editie van 2016 van La Maison Victor. Een uniek exemplaar, ik sta er 3 keer in met mijn creaties - haha!
Vermits deze editie al in mijn collectie zit, geef ik het gekregen exemplaar weg
Laat een berichtje achter als je interesse hebt!

Last but not least, dankjewel aan de 19 fantastische dames waar ik zo een geweldig weekend mocht mee doorbrengen: An, Griet, Caroline, Stephanie, Rebecca, Miranda, Lindsay, Aukje, Joyce, Sabrina, Davina, Katrien C, Katrien B, Isabel, Hanne, Elke, Dominique, Gaby en Sofie.
Volgend jaar doen we dat gewoon opnieuw!

25 opmerkingen:

  1. Heerlijk was het, nogmaals super bedankt voor de organisatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pittig stofje, leuke glitterdetails... Dit Lillestofje zag ik nog niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een weekend uit de duizend! Dikke kus voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik beleef het helemaal opnieuw nu ik je verslagje lees. Wat was het gezellig, ik kijk alvast uit naar de volgende editie! Nogmaals dankjewel, het was tot in de puntjes georganiseerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben nog steeds aan het nagenieten! Dikke merci om alles in elkaar te steken, je bent een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohohoh, wat was het fijn! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohohoh, wat was het fijn! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent een dame die er telkens voor gaat, een eigenschap dat je siert. Dus ik twijfel er niet aan dat alles tiptop was. Genoten heeft iedereen, en dan is het nu nagenieten en wegmijmerend denken aan je volgende editie ;) x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 200% van genoten, en nooit durven denken er zoveel toffe madammen te leren kennen! #rewindplease ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een top weekend georganiseerd door een topwijf ! Zoals jij het doet doet niemand het . En natuurlijk door al die 19 andere dames hoe gelijkgestemde zielen elkaar gevonden hebben iedereen nog eens bedankt het was een weekend o' nooit te vergeten , en eigenlijk geniet ik er nu nog meer van het was voor mij echt een unieke ervaring alleen wel eentje om elk jaar minstens 1 keer te herhalen !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh zo super, zo een weekendje naaien zou ik ook wel zien zitten ;-)
    mooie stuks ook

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt dat super gedaan en ik ben blij je wat beter te hebben leren kennen, net als de 18 andere dames. Ook ik geniet nog na van de positieve vibes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n naaiweekendje zie ik ook wel zitten ;-). Een la Maison Victor kan ik ook wel gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super leuk jurkje, eenvoudig maar toch speciaal met de verschillende prints in 1 paneeltje.
    Ik heb de nieuwe lmv nog niet, dus ik doe graag mee aan de give away :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha wat leuk. Ik zou ook wel een weekendje willen naaien. Maar ja, ik ga ervan uit dat er niet echt een plekje vrij is voor volgend jaar, gezien alle enthousiaste reacties van de huidige deelneemsters.
    Ik houd me aanbevolen voor het exemplaar van LMV :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo leuk! Dat zou ik ook weleens willen doen zo'n naaiweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk dat ons gestikte wijvenweekend anderen aanzette tot zo'n organisatie. Wij gaan er volgende maand weer helemaal voor maar eerst volgend weekend nog op een ander naaiweekend, omdat het zo zalig is met gelijkgestemden dezelfde passie te delen. Op naar volgend jaar voor jullie denk ik dan! Met de gestikte wijven gaan we jaarlijks op weekend en later dat jaar colgt er altijd een gestikte wijvendag... Ook een aanrader :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk, zo eens een weekendje weg om te gaan naaien! Zou ik ook wel willen maar gaat niet want voor de moment véél te druk, je kent dat wel :) Ik ben ook geïnteresseerd in de LMV ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi jurkje! Zo'n naaiweekend lijkt me super, blijkbaar miste ik de oproep via fb. Misschien een volgend keertje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, wat een prachtjurkje!!

    En dat naaiweekend klinkt echt wel fantastisch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat ziet er een knappe locatie uit!! Dat adres hou ik in gedachten! Ik ben heel blij dat het een geslaagd weekend geworden is! Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gezellig en leuke locatie! Bij mij staan er ook al twee naaiweekends gepland dit jaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, zo'n naaiweekend!! Ooit... als de kinderen wat groter zijn ;) ... De LMV kan me in tussentijd wel bekoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat weekend zag er top uit! Ik zit duidelijk in de verkeerde Facebook groepjes ;-). En 8 creaties, wauwie!

    BeantwoordenVerwijderen