woensdag 27 april 2016

Spring around the corner

Het weer hier in België is nogal een veel besproken onderwerp de laatste weken.
We verlangen naar warmere temperaturen en zon, dat is duidelijk.
Maar de regen en de hagel vallen met bakken uit de hemel en we komen amper aan 10°C.
April is zelfs kouder dan afgelopen december, zo blijkt.
Met al die zomerjurkjes die ik de laatste maanden genaaid heb, kunnen we nog niet zo heel veel doen.
Een tussenseizoensoutfit bestand tegen de regen en de koude hebben we meer van doen.

Achter de naaimachine dan maar!


Een warm vestje en een leuk broekje rolden er vanonder de machine.

Als eerste de Jacqueline vest uit de La Maison Victor.
Een eenvoudig model met rits.
Ik maakte het met een stof van Fairy Taylors.
Zo een coup de foudre stofje dat ik zag en meteen kocht.
Het plan was om iets voor mezelf te maken, maar bleek dat de stof op 1 avond uitverkocht was en met de laatste kleine meter ging het niet meer lukken voor mij.
De dochter kan er maar goed mee zijn!


De vele kleurtjes in de vest maakt ze makkelijk te combineren.
Maar ik had nog een ander stofje met dezelfde kleurtjes in een leuke print.
Een tricot die ik kocht bij De Stoffenmadam.


Kevertjes in alle soorten en kleuren. Zo schattig en stoer tegelijk!


De broek is naar een patroon van de Sew What Club.
Dat is een mailing waar je je voor inschrijft. Voor 7,5euro per maand krijg je 2 kinderpatronen in je mailbox. Altijd verrassend, en ik heb al leuke patronen toegestuurd gekregen.

Het broekje biedt mogelijkheden om je naaiskills boven te halen.
Zo maakte ik de kniestukken met een jeanskleurige tricot die ik verticaal doorstikte.
En diezelfde tricot gebruikte ik voor de dubbele paspelzakjes. 
In de tailleband met elastiek zit ook nog een koord om de broek extra aan te spannen.
Ik was ook verrast door de hele mooie pasvorm. Chill!


En ach, weer of geen weer, de dochter laat het niet aan haar hart komen!






Vest: patroon: Jacqueline van La Maison Victor / stof: Fairy Tailors
Broek: patroon: Bondi pants van Sew What Club / stof: De Stoffenmadam

8 opmerkingen:

  1. een outfit waar ze veel plezier aan zal hebben, al hoop ik dat hij snel in de kast belandt ;-).
    het vestje is echt top, want het is inderdaad met zoveel te combineren ook op haar mooie zomerjurkjes 's avonds als het wat kouder wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, zoals een echte poseren en al. Ideale outfit voor dit weer. En ik had net al onze winterkleren ingepakt seg. En ik weiger terug uit te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, die laatste foto verraad veel deugnieterij! En daar gaat ze zo mee wegkomen, zeker in de mooie outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet ze er weer snoezig uit! En die laatste foto... super! Bedankt om de Jacqeline nog eens boven te halen, doet er mij aan denken dat ik deze ook al lang wil maken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zal wel zijn dat zo'n stofje snel uitverkocht is!! Fantastisch!!

    Leuke combinatie, dat broekje ziet er ook heel leuk uit!!

    Maar toch wil ik beter weer :p

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Fantastisch stofje voor de Jacqueline vest!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi ! leuk broekje ook, ziet er heel comfy uit !

    BeantwoordenVerwijderen