vrijdag 29 april 2016

Tutu's never go out of style

Sommige kledingstuks lijken wel tijdloos. Ze komen telkens weer opnieuw in de mode.
Zo zie je momenteel de winkels weer vol hangen met tule rokjes.
Niet alleen voor de ballerina's, en niet alleen voor kleine meisjes.
Zelf ga ik me niet aan zo'n rok wagen, hoeveel tule zou ik daarvoor nodig hebben!?! LOL
Maar mijn kleine pruts zou er ongetwijfeld wel schattig mee staan.
Dus kocht ik 1m tule en een dunne tricot en ging ik aan het rimpelen.


Ik koos voor zacht gele tule.
Een kleur die zo zonnig is, dat mijn meid vanzelf gaat stralen.


Zo'n rokje maken is echt simpel.
Ik vouwde de tule 2 keer om en gebruikte de gevouwen naad als zoom. Middenachter stikte ik de tule samen met een engelse naad.
De onderrok is een fijne tricot die rond gebreid is, en daar hoefde ik dus geen naad in te stikken.
Beide stoffen rimpelde ik met dubbele rimpeldraad en naaide alles aan een gele elastiek (met een flauwe zigzag steek), die ik op maat knipte en rond gestikt had.
Seija postte onlangs een hele goeie tutorial voor rimpelrokjes. Check it out!


Vinden jullie dat T-shirtje ook zo geweldig?
Het is een marcelleke met een mega-toffe applicatie.
Gekocht, dat wel.


Al bij al geen heel snel klaar project. Om mooi te rimpelen, gebruik ik mijn tijd. 
En eer alles gespeld is, zijn we ook wel een half uur verder.
Maar voor een mooi resultaat is dat de moeite.
Om spontaan van te gaan dansen, dacht mijn dochter!









Rokje: eigen patroon / stof: tule + tricot van Stoffen Joëlle
Cardigan: JBC
Shirtje: JX Kids outlet
Kousen: Aliexpress
Sneakers: Next

13 opmerkingen:

  1. wat een coole meid!!!!
    Haar kast zit al vol mooie creaties... toppie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje! En geel, dat doet alleen maar aan zon denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik word gewoon vrolijk van die foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Interessante techniek, die dubbele gevouwen kant als zoom gebruiken. Ik ben momenteel ook met een tutu bezig, maar wel een roze ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je ziet gewoon dat ze blij is met haar nieuwe rok! Zingt ze er ook bij, bij het dansen? Zo lijkt het wel!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zonnige gele rokje heeft er meteen voor gezorgd dat de zon hier gaat stralen de komende week.

    BeantwoordenVerwijderen