zondag 12 juni 2016

Noa, basics with a special touch (Compagnie M pattern test)

Vaak hoor je van meisjesmama's dat hun dochters geen broeken willen dragen.
Ik kan dat wel begrijpen. Tot voor enkele jaren was ik ook geen broekenfan. Ik droeg rokken en jurken, met panty's of leggings onder, winter en zomer. Het zat mij gewoon veel beter, geen trekkerige stof bij het zitten, ceintuurs die je moet aantrekken om niet de ganse tijd aan je broek te moeten sjorren...
Tot de introductie van de comfortable broeken. Nee, ik heb het niet over joggingbroeken!
De zogenaamde 'sunny pants', de comfy viscose/katoenen broeken met een elastiek in de taille en een losse snit. Ik weet nog, wanneer die broeken voor het eerst in het straatbeeld verschenen, werd er gezegd dat die vrouwen hun pyjamabroek nog aan hadden. Maar langzaam aan werd het meer aanvaard, zeker juist gecombineerd met een jasje op en kokette sandaaltjes...

Zelf had ik al wel eens een joggingbroek patroon gebruikt om voor mijn dochter zo een broek te maken, maar misschien was dat het toch ook weer net niet (ze heeft ze wel heel vaak gedragen!).

En toen kwam Marte op de proppen met een zomerse broek. Zowel voor jongens als voor meisjes. Met die speciale Compagnie M touch. Zakken waar ik meteen verliefd op werd!
Bij de oproep om te testen, twijfelde ik dan ook geen seconde.

En zie!
Een beetje later droeg mijn dochter haar Noa om naar school te gaan op zo een matig warme maar wel regenachtige lentedag.


De broek maak je in katoen of andere soepelvallende geweven stoffen (denk aan linnen, dunne jeans, viscose...). Je kan voor uni gaan, of stoffen met verschillende prints combineren. Je kan restjes opgebruiken om de zakken te maken. Je weet wel, van die hele mooie stofjes waar je nog een klein stukje van hebt, maar wat je niet over je hart kan krijgen om het weg te doen...


De zakken zijn diep! Voor al die schatten die jouw schat tijdens het spelen vindt. Al die stenen, takjes, legomannetjes, hotweels en barbie-accessoires kunnen ook wel eens een wasbeurt gebruiken wanneer de broek in de wasmachine belandt!


Bij deze versie ging ik voor de uni-broek van katoen, met een accentje aan de zak.
Moeilijk te zien op de foto, maar de zakklep doorstikte ik met een dubbel stiksel van zilveren draad.
Mijn meisje houdt van wat 'glitter', zelfs als ze een broek draagt.


Dat het comfortabel speelgerief is, hoef ik u niet te zeggen. Dat zie je zo!







Marte deed het toch maar weer!
Hier legt ze u nog even uit dat er een nieuw type patronen wordt gelanceerd. De 'special basics'. Patroontjes met minder opties (en dus goedkoper in aankoop), maar wel met een speciale toets. Die makkelijk te naaien zijn (met een beperkte hoeveelheid stof, hoera voor de portemonnee), goed zitten, en onmisbaar zijn in de garderobe van uw spruiten.
Soms zou je toch willen dat je zelf nog in een 10j past!


Broek: patroon: Noa pants van Compagnie M / stoffen van De Stoffenmadam

Vergeet niet uw pdf patroontje te bestellen op de site van Compagnie M.
Nog tot 19 juni met een korting van 10% met de code NOA10.

Happy sewing!

9 opmerkingen:

  1. Heel leuk en ze lijkt echt heel groot in deze outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo mooi!! ik zag ze nu al tig keren op allerlei blogs, maar raak ze nooit beu, integendeel, het kriebelt steeds meer en meer om eraan te beginnen!! het patroon werd natuurlijk al op dag 1 aangekocht, haha :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben fan van de special basics! :) En ik ben ook fan van Noa! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke versie heb je ervan gemaakt! Ik moet nog een paar andere dingen afmaken en dan maak ik eentje voor Giel, de stofjes liggen al klaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk exemplaar van de Noa pants!

    BeantwoordenVerwijderen