zaterdag 8 juli 2017

Lucy in the Sky with Diamonds

Of er nog jurkjes moeten zijn?
Met zo'n 30 exemplaren (minstens!) in de kast van de dochter,
zou ik bijna voluit "NEE" durven zeggen.
Maar toch kan ik het niet laten.
Wanneer dan blijkt dat een nieuw en gratis patroontje moet uitgetest worden, 
ja, what can I say...
Het is een zwakte.

Iris, van Oekeboeleke, postte al eerder het patroon van de Lucy jurk,
zij het in de kleinere maatjes.
Maar die heeft ze verder vergroot tot maat 116.
En met een 110 komen we hier al toe.
Dus ging ik aan het knippen en naaien.
Met streepjes.
Of wat had u gedacht?!




De Lucy jurk is een retro-patroontje dat sluit met knoopjes op het voorpand.
Ik gebruikte metalen drukknoopjes,
en extra veel, voor de sier.


In de rug en links en rechts van het knopenpat zitten platte plooien.



Die geven de rok een extra zwierig effect.




Verder heb je een fijn kraagje.
En korte mouwen,
maar die liet ik hier achterwegen.
De armsgaten werkte ik af met een biais die ik naar binnen plooide.
Gewoon om het een op- en top zomers te maken.


Het finale patroon kreeg nog een paar technische aanpassingen,
de plooien zitten wat verder naar de zijnaden toe,
en het knopenpat is iets breder geworden, 
wat het makkelijker maakt om de panden te laten overlappen.


Verder leefde ik me nog eens uit met mijn camera,
en een happy dochter,
tijdens het "gouden uurtje"
in het park met speeltuintje op de hoek van de straat.
Meer moet dat echt niet zijn.






Wil je de jurk zelf naaien?
Het patroon en alle uitleg is HIER te vinden.
Dankjewel, Iris, voor dit mooie en gratis patroontje.


Jurk:

patroon: Lucy jurk bij Oekeboeleke
stof: fijn katoen van Stoffen Moens

15 opmerkingen:

  1. Ik kom eens piepen bij mijn mede-blogtourders ;) Wat een mooi exemplaar is dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooi jurkje. Staat haar super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig 😍😍😍 Heel erg bedankt voor alle technische tips en om mee te testen!!! PS mag ik je vragen waar je de prachtige metalen drukknopen haalde ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik kocht die drukknoopjes met een groepsaankoop en geen idee waar die toen vandaan kwamen. Ik ben zelf ook op zoek om er nog meer/andere te kopen.

      Verwijderen
  4. wat een schoon kind is dat toch!! Dito kleedje, I looooove stripes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh, ook al zo'n mooi exemplaar!! En weer heerlijke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze is ook al zo mooi! Wat leuk om die streepjes twee kanten op te gebruiken!
    H.gr. Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel mooi! ik denk dat ik vorig jaar al zei dat ik vermoed dat jij in de zomervakantie niet zo graag wast en strijkt (maar dat moet dus niet ;-) )
    heel mooie foto's ook trouwens, heb je een cursus gevolgd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan moet je weten dat ik bijna niet strijk omdat we een huishoudhulp hebben ;)
      Ik heb gewoon graag veel keuze!
      Dankje voor de complimentjes. Ik deed een snelcursus fotografie voor bloggers, inclusief leren werken met Lightroom voor bewerking.

      Verwijderen
  8. Prachtig kleedje! En wat een schoon meisje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe mooi... zowel de stof (streepjes, en dan nog groen!), als het model, top! Op die manier mogen er altijd nog jurkjes extra zijn, toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen